Kayole - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Bea Hartemink - WaarBenJij.nu Kayole - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Bea Hartemink - WaarBenJij.nu

Kayole

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Bea

24 Oktober 2006 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal,

Hier eindelijk weer een berichtje van mij. Het is allemaal wat anders gegaan dan verwacht, maar ja dat kan hier al snel.
Na 5 uur wachten werd ik dan opgehaald. Niet door mijn gastgezin maar door Liz ,het hoofd van het project, en Didde een deense vrijwilligster.
Terwijl we naar de matatu's liepen raakten we betrokken bij rellen tussen de politie en straatverkopers. Was een hele nieuwe en enge ervaring inclusief traangas.

Bleek dat ik in een hok slaap van het kantoor vlakbij mijn begeleidster. Je wordt om half 10 ingesloten en dan gaat de volgende morgen de deur weer open.
Kwam vorige week dus aardig in een cultuurschok terecht. Het gebied waar ik verblijf heet Kayole het zit aan de rand van Nairobi vlakbij de sloppenwijken. Het wassen met een emmertje boeit me niet zo en het feit dat er geen elektriciteit is in mijn slaapverblijf ook niet, maar de kakkerlakken en muggen wel.

Het is ongelovelijk hoe het hier aan toe gaat. Zo anders en de mensen laten alles aan God over. Het is zo raar om in je vrijheid beperkt te zijn en niet te doen en laten wat je eigenlijk wilt. Ik moet mijn draai hier dan ook nog vinden.

Het project daarentegen is een heel goed project. Preventie van HIV/Aids. Hier in Kenia hebben vrouwen nog niet dezelfde rechten als mannen. We gaan naar verschillende vergaderingen en ontmoeten keien van feministische vrouwen.
Het project Maxfacta waar ik voor werk zet zich in voor mensen die besmet zijn met HIV, mishandeld worden, eten nodig hebben etc. We maken armbandjes en die verkopen we om geld bij elkaar te krijgen om deze mensen te kunnen helpen en begeleiden, want als je geen geld hebt, dan blijf je hier altijd afhankelijk.

Ik moet het kort houden, moet weer druk aan het werk.

Bedankt voor jullie leuke berichtjes en telefoontjes!

Veel liefs Bea

  • 24 Oktober 2006 - 15:57

    Richard En Jacoba:

    H Bea,
    Leuk om je berichtjes te lezen. We wensen je veel succes met het aanpassen aan de cultuur en met je project.
    Groetjes,
    Richard en Jacoba

  • 24 Oktober 2006 - 15:57

    Richard En Jacoba:

    H Bea,
    Leuk om je berichtjes te lezen. We wensen je veel succes met het aanpassen aan de cultuur en met je project.
    Groetjes,
    Richard en Jacoba

  • 24 Oktober 2006 - 19:40

    Arie&Ineke:

    Hooiiiii Bea,
    Moet gezegt worden jij maak wat mee zeg. Vind het bijzonder bijzonder wat je schrijf en wensen je sterkte in je knieën en waar je het verder ook maar nodig heb. Nooit gedacht dat onze nicht nogeens betrokken zou zijn bij straatrelletjes. Het lijken de jaren '70 wel.En ook nog opgesloten worden het moet niet gekker worden hoor. Wij denken aan je en duimen voor je. Sterkte en veel liefs van ons uit Oud-Beijerland

  • 24 Oktober 2006 - 19:41

    Corina:

    He Bea,

    Wat een goed project waar je aan mee werkt! Dat moet vast en zeker een goed gevoel geven! Alleen wel minder hoe het er daar aan toe gaat m.b.t. je vrijheid, maar ook die cultuur went vast en zeker! Zet 'm op! Geniet van de natuur, de leuke mensen en alle andere positieve dingen om je heen! Kei leuk dat je een verslag bij houdt! Groetjuzzz Corina

  • 24 Oktober 2006 - 22:24

    Petra:

    So dat klinkt erg heftig Bé.. Wat anders als het bountystrand. De contrasten zullen je vast versteld doen staan.. Ik heb het zelfs al na het lezen van enkel dit berichtje van je. Naja, het is voor een supergoed doel:)
    Veel succes daar!!

  • 26 Oktober 2006 - 16:15

    Broertje Gerco:

    Hé Zusje,
    Heftig zo in die cultuurschok terecht te komen. Je bent een bikkeltje dus je slaat je er wel door!!
    Wel handig dat je nu armbandjes aan het verkopen bent, want bij je terugkomst kunnen we ook een handeltje beginnen
    ;-).
    Wel cadeaus kopen natuurlijk (doen wij ook altijd voor jouw als we in het buitenland zitten) en bij te weinig geld gewoon van Marjoke lenen :-).
    Doe rustig aan pas goed op jezelf en je blijft een schatje!
    Hug Gerco

  • 27 Oktober 2006 - 11:52

    Jannie:

    Hoi bea. Net terug van vakantie met desiree en de kids. Jouw mans is gisteren een dagje geweest dus was al op de hoogte van je belevenissen. Lijkt mee ook heel erg om daar tussenin te zitten en kan me gvoorstellen dat je bang was. Mans vertelde dat het alweer een beetje ging nu. Zijn het armbandjes met kralen of gevlochten.Koop er maar een paarvoor meje krijgt hier je centjes wel, Hou je taai je bent een kei dus je komt er wel. Nog een env.van de informatiebank gehad voor je.,Heel veel liefs en tot de volgende keer kus van mij en poot van tica

  • 29 Oktober 2006 - 11:04

    Doortje:

    Dag Bea
    Hoe gaat het met je?
    Wij horen niets meer van je!!!Gaat er iets mis misschien?
    lieve groetjes van ons
    Arnold en Doortje

  • 29 Oktober 2006 - 13:35

    Florien:

    Heee Bea! Hoe gaat het nu? Beetje je weg gevonden daar? Misschien vinden jullie het leuk om komend weekend langs te komen in Dagoretti? Laat maar iets weten, liefs Florien

  • 10 November 2006 - 13:41

    Harrie:

    ben jij snel thuis ja bea want jij zit daar niet goed ik hoop dat jij snel thuis komt grtjes harrie

  • 10 November 2006 - 13:55

    Harrie:

    je krijgt de grtjes arne hoekstra grtjes harrie

  • 05 Maart 2007 - 15:46

    Chantal:

    Haihai!!
    Ik ben van plan om een project te gaan doen eidn dit jaar in Kayole, en vroeg me af of jij me kon vertellen of het echt stads is of meer het keniaanse platteland!! dankjewel!! groetjes, chantal ( ps kwam aan je site door google hoop niet dat je t erg vind!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 December 2006

Het vertrek

20 December 2006

Dag van ellende

08 December 2006

The big five

22 November 2006

Kirasha

14 November 2006

Kamea
Bea

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 14407

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: